söndag 21 april 2013

Hur fick lilla O börja med tygblöjor?

Att använda tygblöjor till vår äldsta fann inte ens i vårt medvetande. Sen kom lilla O, och så fick jag med en liten dregglis i ekologisk merinoull från Imse Vimse i en Eko i lådan. Vi gillade den så mycket att jag gick in på Imses sida för att se vad de mer hade och då fick jag se deras All in One blöja, och jag hade aldrig trott eller förstått att det kunde vara så enkelt. Sedan såg jag att en vän till mig var med i en grupp för tygblöjeintresserade på facebook, så jag gick med och sedan var jag såld på detta. Så mycket smidigare och jag förstod ganska snabbt att man sparar på såväl miljön som den lillas hud och rent ekonomiskt. Nu har vi hållit på med detta i 6 veckor och har fått i hop en full "stash" som man säger utomlands.  Det har gjorts stora efterforskningar och vi har beställt all världens olika märken och modeller. Nedan är några av favoriterna. Men, det är ju märkligt det där med hur ens miljömedvetande kan expandera så snabbt inom ett område man aldrig ens reflekterat över förut, och hur det är de där slumpmässiga mötena eller möjligheterna som gör att man helt plötsligt väljer något nytt. Tack Eko i lådan för den puffen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar