lördag 15 juni 2013

Bakluckeloppis och ekologiska citroner

Solig lördag och inga planer. Eller jo jag skulle stått på bakluckeloppis men det blev ändrade planer i sista stund. jag gick på densamma med stora lilla i stället. Hon fick förvalta 20 kronor att handla för. Det var stort för någon som är drygt tre, och ganska svårt. Men det blev bra i slutändan. Själv gick jag dit utan pengar då jag bestämt mig för att inte handla så mycket närmsta tiden. men väl där så handlade jag lite ändå av en bekant. Några hakklappar till Lilla O (de går åt snabbare än jag hinner sy dem) ett par byxor från Polarn och Pyret samt en blöjbyxa i ullinterlock. De är hemsydda och hemfärgade så mer närproducerat än så kan det väl inte bli.



Sedan bar det av hem för att ta hand om de fina ekologiska citronerna vi hittade i affären. I vanliga fall lever vi på hemgjord lemonad om somrarna men nu fick det bli något annat. Nämligen dessa muffins. De är det saftigaste man kan baka. Så saftiga att när vi hade gjort dem sist och glömde en halväten framme över natten så var den knappt torr när vi  hittade på morgonen.



Och till sist, gårdagens postlådefynd. Små skinntofflor till lill O köpta på Etsy. Tillverkade av en dam i Ukraina. Så små. Så söta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar