tisdag 11 juni 2013

Rita eget mönster

Nu ger jag mig i kast med att försöka sy egna tygblöjor. Jag gillade inte den förra modellen fullt ut så jag har ritat en egen något modifierad. Den har fått lite tydligare flärpar på framstycket och är smalare i grenen än Darling Diapers modellen. Jag måste också se till att lite mer noga mäta ut knappningen, nu är den bara gjord på en höft för att snabbt kunna knäppas och se om det är en modell att sy vidare på eller ej. Nu återstår bara att se om den passa lilla O eller ej. Testade att sy provmodellen i bara två lager flanell (gamla barnfiltar) och med öppning så den blir en pocket. En fjärilsprefold kommer att sitta som ett smäck i den.

Nu har nog nästan alla tyger för tygblöjesömnad kommit, de nedan finns hemma och de nya från Sampsukka bara ett stenkast bort, så de ska hämtas i veckan. Känns lite läskigt att sätta saxen i de fina tygerna. Men någon gång måste man börja.

(Coolmax, Bambuvelour och pul. Köpt på Etsy och strommingdesign.se)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar