söndag 21 juli 2013

Washi dress och en liten toile

Nu börjar jag äntligen att sy min egen Washidress. Passade på att sy en toile när resten av familjen sover (minus stora lilla som är på äventyr i Småland). Det är faktiskt första gången jag syr en toile. Vilken fröjd! Man behöver inte sicksacka, stryka eller klippa trådar. man kan också rita helt fritt på tyget. Vad mycket snabbare allt går! Toilen satt bra så nu är den stora utmaningen att hitta ett fint ekologiskt tyg att sy den riktiga klänningen i. I höstas fick lilla O ett babynest uppsytt av sin farmor i ett jättefint ekologiskt tyg. Önskar jag hade köpt mer av det för nu finns det inget kvar av det i den lokala sömnadsaffären. Kanske kan det bli något från Birch ekologiska serier? Men jag vill ju sy nu! Inte vänta i 100 år på brev från utlandet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar