söndag 11 augusti 2013

Loppis igen

Hemma i Värmland, där finns det en loppis där jag gjort mina absolut bästa fynd. Redan på gymnasiet handlade jag saker till min första lägenhet där. De har bara öppet två gånger i veckan och huserar numer i väldigt stora lokaler. Vårt köksbord i teak kommer därifrån, vår ena byrå, en hylla i lilla O:s rum osv. I går hade jag chansen att få gå dit igen. Det är lite av en lördagsinstitution att åka dit och hänga på låset kl 9. Vi kom strax efter och då var det redan överfyllt med folk. Vi hittade i alla fall en ny hallspegel i teak i superfint skick för bara 50 kr. Massor av tyg, däribland ett designat av Marjatta Metsovaara (tryck Rinaldo). Ett par böcker, bland annat en om grunderna i klädsömnad.

 

Utanför loppisen stod det en kvinna och sålde hemkokt röd vinbärsgelé för 15kr burken. Behöver jag säga att jag bunkrade? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar