fredag 31 januari 2014

Minimalism

I morgon kör vi i gång. Jag vill därför rekommendera ett blogginlägg på The Minimalists. De skriver om varför det är bra att skära ner på det som vi egentligen inte behöver. Något som passar extra bra i februari, som bjuder på den första utmaning "de-clutter" ( mer om den i morgon).

"Minimalism is a lifestyle that helps people question what things add value to their lives. By clearing the clutter from life’s path, we can all make room for the most important aspects of life: health, relationships, passion, growth, and contribution."

Kanske är det inte just minimalism jag är ute efter, men helt klart att skära ner på saker, frigöra tid, konsumera mer etiskt (och mindre över lag), få tid för familjen och vänner. Det ska under det här året och bli intressant att testa sin självbild, handlar jag så lite kläder som jag föreställer mig? Har jag koll på schyssta material? Hur händig kan jag bli när det kommer till att lappa och laga?



1 kommentar: