måndag 10 februari 2014

"Nya" skor och lagade strumpbyxor

Vi bodde på Grythyttans Gästgivaregård i helgen. I ett ganska rosa rum kan man säga (som ni ser på den övre bilden). Fantastiskt rum och otroligt god mat. Det är alltid kul att äta mat som är säsongsbetonad och närproducerad. Ostarna som var den tredje av kvällens fyra rätter kom t.ex från en gård bara några mil bort.
 
 
Strax innan vi skulle åka och jag rotade runt bland alla mina strumpbyxor för att hitta något som passar till finkläder så kammade jag först noll. Mest bashistorier som används på jobbet, eller alldeles för färgglada som inte passade övrig klädsel. Till slut hittade jag ett par fina där det nästan gått en maska, som jag lagade med det gamla knepet nagellack. Tack och lov var det på undersidan av foten så inget som syntes. Mina favoritfinskor gick sönder i höstas och jag har ännu inte köpt nya, så jag fick rota ett par varav till hemma och hittade ett par lacksskor jag köpte kanske 2007, och som är så gott som oanvända. I sann Sew for a change anda fick det bli dessa skor. I vanliga fall hade jag nog genast köpt nya strumpbyxor och kastat de gamla (men nu gick de ju att använda en gång till!) och bums köpt ett par nya skor. Det är bra att få tänka till ett varv och att leta efter gamla saker som aldrig används. Som skorna. De var helt bortglömda, men nu är det som att jag har ett par nya skor. Den här helgen gav en liten försmak på vilka utmaningar jag kommer möta detta år gissar jag. Men, finklädd och noll poäng spenderade. Bra där!





1 kommentar:

  1. Vilka fina skor, tror inte att jag har sådana i mina gömmor :/ Däremot har jag ett antal strumpbyxor med hål på tårna, de används på jobbet där jag alltid har skor på mig. Inte slänger jag strumpbyxor så länge jag kan dölja skavankerna.

    SvaraRadera