söndag 2 februari 2014

Saker man syr...

... Men aldrig bloggar om. För det går inte att fota något med rättvisa. Alla mörka plagg (till mig på översta raden) blir liksom helt jämnt svartgråa, fast de egentligen är sydda i helt olika material. Plaggen under (till barnen) fotas på vårt ljusa askgolv men som i vintermörker alltid blir gula och ger en märklig ton till kläderna. Men som jag ska sy och fota när ljuset vänder åter.
Översta raden: Jerseyklänning med blixtlås i bak från allt om Handarbete nr 1/2014. Kjol Toto från Jenny Hellströms bok Sy! sydd i ylle med glimrande trådar i. Klänning Laurel från Colette sydd i mörkblått glittrande tyg, okänd kvalitet. 
Undre raden: Byxa Summer sea från Ottobre nr 3/2013, scarf eget mönster båda sydda i ekologisk interlock . Randigt nattlinne sydd i ekojersey, eget mönster. Klänning Circus horse från Ottobre nr 4/2013, sydd i vinterjersey från Hilco

2 kommentarer:

  1. Jag har klippt till en Toto Kjol och hoppas att den blir bra på mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker supermycket om den modellen, ska sy fler lite vårigare varianter av den.

      Radera